21-09-2023 Diekirch en pannenkoeken

21 september 2023 - Reisdorf, Luxemburg

Vanochtend weer een lekker zonnetje, waarvan we konden genieten tijdens ons ontbijtje. Na het onbijten even naar de bakker voor brood en wat lekkers ( voor mij dan).

Na de lunch met de bus naar Diekirch, het openbaar vervoer in Luxemburg is gratis, en even lekker door Diekirch gesjokt, Ellen heeft in een Portugese winkeltje aardewerk bakjes gekocht en wij pakjes Parmalat gekocht voor onze chefkok thuis. Uiteraard ook nog op terras koffie, nee gebakje erbij, en kerkje bezocht met orgelmuziek.

De lucht begon te betrekken, bus opgezocht en we stonden net in het bushokje toen het begon te regenen van zacht tot plensbui, van hokje naar bus was 10mtr maar genoeg om nat te worden, vanaf de busstop naar de camping is een paar honderd meter en genoeg om flink nat te worden, gelijk in de caravan droge kleren aan en het leed was weer geleden.

Inge was bevordert tot pannenkoeken chefkok en hebben we gezellig met z,n 4en overheerlijke pannenkoeken gegeten, was de bedoeling buiten maar de regen kwam onder de luifel dus maar naar binnen, pannenkoeken waren binnen ook heerlijk, wel zielig voor Inge, zij stond in het water te bakken.

Morgen alweer laatste dag hier hopelijk kunnen we al zoveel mogelijk droog inpakken,

Tot morgen