van Taste naar Fliess

25 augustus 2023 - Fließ, Oostenrijk

Wat een onweer gisteravond onafgebroken bliksems, harde wind en veel regen, maar na de warmte en benauwdheid kon het niet anders dan gaan onweren.

Vanochtend om 7u aan het ontbijt, yoghurt, verse fruit, pancakes, watermeloen en 3 espresso, alles inpakken, flesje water afrekenen (4€), dacht dat het service was☺️, niet dus.

Om 8u op pad richting Fliess Hotel Marienhof, onderweg donkere wolken uit voorzorg maar de regenbroek aan, precies op tijd, het ging regenen, kort en krachtig dus regenbroek uit.

Via werkelijk prachtige wegen, mooi asfalt, lekkere bochten door bossen velden, kortom genieten.

De wegen worden langzamer hand wat steiler, de eerste 8% helling is een feit, de bedoeling was Hanchenjoch pas over naar Fliess, helaas afgesloten voor wegwerkzaamheden, wat nu?

Er staat een verscholen bord dat Fliess via Putz te bereiken, dus omgekeerd maar eerst even koffie en brood met currywurst, het inmiddels bijna 15:00u.

Na de koffie en een roestige onderzeeër achtergelaten, weer op pad, Putz is niet rechtstreeks te bereiken ook weer wegwerkzaamheden, na enkele keren verkeerd gereden zag ik een bordje met "umleitung Fliess", de bordje maar gevolgd tot de volgende wegwerkzaamheden en nog meer omrijden, regenbroek weer aan en door met zoeken.

Uiteindelijk via via de Pillerhöhe, een steile en smalle pad tot 14% en 1582mtr bij het hotel aangekomen rond 17:30, moe maar voldaan.

Sleutel van kamer 202, grote kamer met een groot bed en een stapelbed voor mij alleen, Welpies leeg gehaald, kleertjes opgeborgen en eerst even douchen.

Vanaf 18:30 is het etenstijd, vandaag soepie, Wiener Schnitzel met frietjes en oranje dingen en als toetje een gevulde pannekoek, weggespoeld met Tiroler pils en koffie toe.

Zo nu vallen de luiken bijna dicht, tot morgen

1. Ellen:
    Slaap lekker! Was weer een enerverende dag zeg 🥵
    Fijne dag morgen😘
  2. Ron Meijnen:
    25 augustus 2023
    Ja was weer lange dag vandaag, was die wegwerkzaamheden en dat omrijden wel zat vandaag, maar ja geen keuze, moest naar hotel toe.
  3. Inge:
    Weltruste ,mop.
  4. Ron Meijnen:
    Slaap lekker moppie
  5. André:
    26 augustus 2023
    Hoi Ron. Ik dacht dat het een groepsreis is en dat je wel individueel de route kan rijden. Ik zie echter geen groep bij het hotel. Verkeerd begrepen 🤔
    Hopelijk geen omleidingen meer.